sumsung

راهنمای خرید گوشی سامسونگ از 7 تا 15 میلیون تومان

زمانی که قصد دارید برای خرید گوشی موبایل سامسونگ تا 15 میلیون تومان هزینه کنید ، بدون شک کارکرد، سخت افزار و نرم افزار گوشی برای شما حائز اهمیت است. با اینکه گزینه هایی وجود دارد که شما می توانید برای داشتن آنها بیشتر از 15 میلیون تومان پرداخت کنید، اما به طور کلی گوشی هایی که در بازه قیمتی 10 تا 15 میلیون قرار دارند گزینه های مناسبی هستند و می توانند امکانات خوبی را ارائه دهند.

از آنجایی که تنوع محصولات سامسونگ موجود در بازار بسیار زیاد شده ، کاربران بیش از پیش سردرگم شده‌اند و نمی‌دانند که کدام دستگاه بهتر است. اگر شما هم جزو همین دسته هستید، نگران نباشید چرا که اینجا در راماسل قصد داریم در راهنمای خرید موبایل بهمن ۱۴۰۱، بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان سامسونگ را معرفی کنیم.

گوشی های معرفی شده در این مقاله، هم از لحاظ دوربین و هم از لحاظ پردازنده بهترین گوشی های سامسونگ از 7 تا 15 میلیون تومان هستند که می‌توانید خریداری کنید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت (بازه قیمتی از 12.400 الی 12.900)

اگر شما قصد خرید گوشی موبایل سامسونگ تا 15 میلیون تومان هستید بدون شک گوشی Galaxy A53 با ظرفیت 256 و رام 8 گیگابایت بهترین گزینه شماست.

گلکسی A53 یکی از زیباترین سری های A سامسونگ است که وزن کمی داره و توی استفاده طولانی دست رو خسته نمی کند

در نمای رو‌به‌رویی این گوشی از صفحه‌نمایش با ابعاد 6.46 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپر امولد بهره برده است. صفحه‌نمایشی که با توجه به توانایی نمایش 407 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 120 هرتز، کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کند. در قسمت پشتی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور 12 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) و دو سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل از نوع ماکرو (برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک) و سنجش عمق، سنسور‌های دوربین چهارگانه سامسونگ Galaxy A53 5G را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 32 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. سامسونگ از تراشه اگزینوس 1280 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده است که به راحتی میتونه اکثر بازی‌های حرفه‌ای و نرم افزار های کاربردی را بدون هنگی ، با عملکرد بسیار خوب اجرا کند. از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی میان رده سامسونگ باتری قدرتمند با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت و شارژر با توان 25 وات مجهز به تکنولوژی شارژ سریع است.

گوشی موبایل A53 سامسونگ در چهاررنگ زیبا مشکی – آبی -سفید -گلبه ای در بازار درحال عرضه است.

مشخصات A53 :

  • صفحه نمایش : Super AMOLED
  • تراشه : Exynos ۱۲۰۰ Chipset
  • پردازنده مرکزی: Octa-core
  • دوربین اصلی : دارای ۴ حسگر دوربین | دوربین‌هایی با رزولوشن ۶۴+۱۲+ ۵+۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی : یک دوربین در قسمت جلو | حسگر با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن : ۱۰۸۰×۲۴۰۰
  • سیستم عامل : Android ۱۲
  • باتری : لیتیوم‌-پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت قابلیت شارژ سریع با توان ۲۵ وات فاقد آداپتور شارژر

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A33 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت(بازه قیمتی از 9.500 الی 10.000 میلیون تومان)

اگر شما قصد خرید گوشی موبایل سامسونگ تا 15 میلیون تومان را دارید گوشی‌ میان‌رده سری A سامسونگ که به طراحی پرچمدارگونه مجهز شده است، سامسونگ Galaxy A33 5G است. این گوشی هوشمند در نمای رو‌به‌رویی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.4 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپرامولد مجهز شده است که توانایی نمایش 411 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 90 هرتز، خبر از آن می‌دهد که با صفحه‌نمایش قدرتمند و بسیار با‌کیفیتی رو‌به‌رو هستیم.

میتوانید این گوشی میان رده زیبای سامسونگ رو در چهاررنگ زیبا مشکی – آبی – سفید – گلبه ای خریداری کنید.

مشخصات A33 :

  • صفحه نمایش : Super AMOLED
  • رزولوشن : ۱۰۸۰×۲۴۰۰
  • تراشه : Exynos ۱۲۸۰ Chipset
  • پردازنده مرکزی : ۲x Cortex-A۷۸ + ۶x Cortex-A۵۵
  • دوربین اصلی : دارای چهار حسگر دوربین | دوربین‌هایی با رزولوشن ۴۸+۸+۵+۲ مگاپیکسل
  • دورببین سلفی : دارای حسگری با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل
  • سیستم عامل :Android ۱۲
  • باتری : باتری لیتیوم‌پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت قابلیت شارژ سریع با توان ۲۵ وات فاقد آداپتور شارژر

مقایسه دو گوشی موبایل A53 و A33 :

بین دو گوشی قدرتمند A33 و A53 سامسونگ ، از نظر سخت‌افزار شباهت‌های زیادی وجود دارد؛ هر دو تراشه پردازنده Exynous 1280 دارند که با ثبت امتیاز ۳۸۴۰۶۲ در تست معتبر آنتوتو خیال کاربران را در اجرای برنامه‌های سنگین و گیم راحت کرده است. باتری هر دو گوشی هم از نوع لیتیوم پلیمریست که ظرفیتی برابر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر دارد و برای استفاده روزانه کافیست. هر دو این میانرده‌ها از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود فول شارژ شدن باتری تا اندازه‌ای کوتاه‌ شود. اصلی‌ترین تفاوتی که در این دو گوشی موبایل وجود دارد، دوربین است. لنز ۶۴ مگاپیکسلی A53 ، در مقایسه با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی A33 کیفیت بهتری دارد، اما قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار و لرزش گیر در هر دو مدل در دسترس است.هر دو مدل نمایشگر سوپرآمولد با رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسلی دارند؛ تفاوت اصلی در این میان مربوط به پشتیبانی گوشی A53 از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی تصویر بوده، در حالی که A33 به ۹۰ هرتز بسنده کرده است.در مقایسه این دو گوشی هوشمند نمیتوانیم به یقین بگوییم کدام مدل بهتر است ، چرا که هر فرد باید نیازها و انتظارات خود را در نظر بگیرد. اگر هزینه برای شما اهمیت زیادی دارد و زیاد اهل عکاسی با گوشی نیستید، با خیال راحت مدل اقصادی‌تر A33 را بخرید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت(بازه قیمتی از 7.300 الی 7.800)

شاید گوشی‌‌های هوشمند میان‌رده سامسونگ از نظر طراحی شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر داشته باشند اما نمی‌توان از طراحی کاربر‌پسند و زیبای این گوشی‌های هوشمند به سادگی عبور کرد. سامسونگ Galaxy A23 هم یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده مقرون به‌صرفه این شرکت است که با توجه به قیمت در نظر گرفته شده به مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی مجهز شده است.

در نمای روبه رو ، بریدگی قطره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. در مجموع می‌توان گفت با توجه به اینکه ۸۳ درصد از نمای رو‌به‌رویی را صفحه‌نمایش به خودش اختصاص داده است، با صفحه‌نمایشی یکدست و با‌کیفیت رو‌به‌رو هستیم.در نمای پشتی هم طراحی آشنا و البته زیبایی را شاهد هستیم. چهار سنسور دوربین در معماری مستطیلی شکلی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.ابعاد گوشی نیز 165.4 در 76.9 در 8.4 میلی‌متر است و با توجه به متریال‌های به کار رفته در این محصول با وزنی برابر با 197 گرم مواجه هستیم. گوشی خوش دستی است و نمی‌توانیم از ساختار آن ایرادی بگیریم.این صفحه‌نمایش توانایی نمایش ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ را دارد که باید گفت در جایگاه یک گوشی میان‌رده، عملکرد بسیار خوبی است. باید بگوییم که در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های میان‌رده در این بازه قیمتی، سامسونگ Galaxy A23 به یکی از قدرتمند‌ترین صفحات‌نمایش مجهز شده است. البته باید بدانید که این صفحه‌نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز را هم دارد. چنین میزان نرخ بروزرسانی سبب شده تا در اجرای بازی و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت، عملکرد بهتری را به نسبت صفحات‌نمایش با نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز شاهد باشید. Corning Gorilla Glass 5 هم از صفحه‌نمایش این گوشی میان‌رده در برابر افتادن و ضربات احتمالی محافظت می‌کند.

مشخصات A23 :

  • صفحه نمایش : PLS IPS
  • رزولوشن : ۱۰۸۰×۲۴۰۸
  • تراشه : Qualcomm Snapdragon ۶۸۰ ۴G Chipset
  • پردازنده مرکزی : Octa-core
  • دوربین اصلی : دارای چهار حسگر دوربین | دوربین‌هایی با رزولوشن ۵۰+۵+۲+۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی : دارای حسگری با رزولوشن ۸ مگاپیکسل
  • باتری : باتری لیتیوم‌پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت قابلیت شارژ سریع با توان ۲۵ وات

مقایسه دو گوشی A33 و A23 :

در مقایسه دو گوشی A33 و A23 اگر دنبال گوشی سبک و کوچک می‌باشید A33 و اگر به دنبال گوشی بزرگتر می‌باشید پیشنهاد ما به شما A32 می‌باشد. در مقایسه بین گوشی های a23 با a33 از نظر دوربین بسیار روشن است که عملکرد کدام محصول بهتر است. گوشی A33 با توجه به فیلم‌برداری 4k و تصاویر ثبت شده با وضوح بالا بی شک بهتر عمل کرده است.انتخاب نهایی با شماست و این شما هستید که در آخر بر ­اساس امکانات و مشخصاتی که از گوشی خود انتظار دارید تصمیم به انتخاب می‌­گیرید.برای آسان شدن انتخاب شما اینک چند نمونه از معایب گوشی موبایل A33 و معایب گوشی موبایل A23 را باهم برسی میکنیم.

معایب گوشی موبایل A33 نداشتن شارژر در داخل جعبه آکبند ، دوربین سلفی متوسط ، عملکرد ضعیف دوربین­ اولتراواید Ultra wide ، عملکرد ضعیف دوربین­ ماکرو (macro) 

معایب گوشی موبایل A23 استفاده از PLS TFT LCD برای صفحه نمایش ، نداشتن بلندگو­های استریو ، دوربین سلفی متوسط

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A52s 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت (بازه قیمتی از 13.200 الی 13.900)

این گوشی موبایل سامسونگ دارای صفحه‌نمایش سوپر امولد است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با نسخه 11 از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.5 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 407 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass است که از خط‌وخش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ی این محصول، Snapdragon 778G 5G از تراشه‌های 6 نانومتری سامسونگ است که به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 642L هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. این نسخه از گوشی با حافظه 128 گیگابایتی عرضه شده است. دوربین اصلی A52s سنسور 64 مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض (Wide) است. یک سنسور 12مگاپیکسلی و دو سنسور 5 دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A52s را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 32مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی می باشد.وزن بسیار مناسب این گوشی نه‌تنها در استفاده‌های طولانی مدت هیچ خستگی برای دست به‌همراه ندارد بلکه حس HANDS_ON جذابی را منتقل می‌کند تا به واقع حس کنید که با یک گوشی هوشمند قدرتمند و بسیار با‌کیفیتی رو‌به‌رو هستید.

مشخصات A52s:

  • صفحه نمایش : Super AMOLED
  • تراشه : Qualcomm Snapdragon ۷۷۸G ۵G (۶ nm) Chipset
  • پردازنده مرکزی : Single-Core Kryo ۶۷۰ Prime & Triple-Core Kryo ۶۷۰ Gold & Quad-Core Kryo ۶۷۰ Silver CPU
  • رزولوشن : ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
  • دوربین اصلی : دارای چهار سنسور دوربین | دوربین‌هایی با رزولوشن ۶۴، ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی :۳۲ مگاپیکسل
  • سیستم عامل : Android ۱۱
  • باتری : لیتیوم پولیمر با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت قابلیت شارژ سریع با توان ۲۵ وات

مقایسه دو گوشی A53 و A52s :

در گلکسی A52s از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و در گلکسی A53  از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است و هر دو گوشی از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می کنند.

A53 و A52s هر دو دارای گواهینامه ی IP67 هستند که نشان می دهد در برابر گرد و غبار مقاوم بوده و در عمق ۱ متری برای ۳۰ دقیقه در برابر آب نیز دوام می آورند.

در A52s از یک تراشه ی Snap Dragon 778G 5G با فرآیند ساخت ۶ نانومتری استفاده شده است که یک پردازنده ی مرکزی ۸ هسته ای و یک پردازنده ی گرافیکی Adreno 642L آن را همراهی می کنند. این پکیج سخت افزاری به وضوح نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته است و حالا به راحتی از پس پردازش بازی های سنگین بر می آید. علاوه بر پردازش قدرتمند اطلاعات، این تراشه پس از مدت طولانی بازی کردن یا هر فعالیت سنگین دیگری داغ نمی کند و در نتیجه پایداری عملکرد در مدت استفاده از گوشی حس می شود.اما در A53 از تراشه ی ساخت سامسونگ یعنی Exynos 1280 با فرآیند ساخت ۵ نانومتری بهره برده اند. یک پردازنده ی مرکزی ۸ هسته ای و یک پردازنده ی گرافیکی mali G68 نیز این تراشه را در پردازش اطلاعات یاری می کنند. این پکیج سخت افزاری در مجموع عملکرد خوبی دارد اما در برخی از موارد ایراداتی بر آن وارد است. اول این که هنگام استفاده از بازی های سنگین گرافیک medium در اختیار کاربران قرار می گیرد که تعجب آور است و دوم این که پس از یک ساعت بازی کردن گوشی داغ می کند و داغ کردن در پایداری عملکرد اختلال ایجاد خواهد کرد.

در A53 از اندروید جدید تری استفاده شده، اما از آنجایی که A52s نیز آپدیت می شود، اندروید ۱۲ مزیت A53 به حساب نمی آید. از آنجایی که هز گوشی حدود ۴ سال آپدیت می پذیرد، تنها مزیتی که مدل جدید تر در این قسمت نسبت به مدل قدیمی دارد، دسترسی به یک نسخه ی اضافه اندروید در سال های بعدی است،در واقع A53 یک آپدیت بیشتر از نسل قبلی خواهد گرفت. اما عملکرد هر دو مدل در قسمت نرم افزاری کاملا شبیه به هم است.

نمایشگر OLED استفاده شده در هر دو مدل با کیفیت Full HD می تواند رضایت کاربران را جلب کند اما زمانی که کمی دقیق تر نمایشگر ها را مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که A53 در حالت تنظیمات دستی روشنایی بیشتری دارد و علاوه بر آن دقت رنگی در این مدل بسیار خوب است و بوضوح خطاهای قبلی نسبت به نسل گذشته کاهش یافته اند، پس در نتیجه می توان گفت نمایشگر A53 در این قسمت با اختلاف اندکی در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

در پایان بد نیست که با نتایجی که بعد از بررسی این گوشی‌ها گرفتیم در مورد ارزش خرید این دو نیز صحبت کنیم. بعد از بررسی انجام شده می‌توان گفت که ارزش خرید نسخه قدیمی‌تر بیشترست.

گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY M52 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت(بازه قیمتی از 10.200 الی 10.900)

اگر طرفدار سامسونگ هستید و مایل باشید تا حدود 10 میلیون تومان هزینه کنید گوشی M52 گزینه مناسبی می باشد. گوشی M52 به عنوان یکی از گوشی‌های قابل‌توجه سری M در سپتامبر 2021 معرفی و در 3 اکتبر 2021 در دسترس کاربران قرار گرفته است. علاوه بر این، مجموعه‌ای از مشخصات عالی مانند باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین‌های عالی و موارد دیگر که به برسی آن میپردازیم.

مقایسه با بعضی از برندهای مطرح و حتی نسبت به سایر گوشی‌های سامسونگ از سری‌های note ،A و… سری ام قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. با توجه به قیمت آن متوجه می‌شویم که گوشی M52 یک گوشی میان‌رده است، البته میانرده‌ای که انصافاً خوب ظاهر شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این گوشی از صفحه‌نمایش با ابعاد 6.7 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپرامولد پلاس بهره برده است. صفحه‌نمایشی که در هر اینچ، توانایی نمایش 393 پیکسل را دارد. تا همینجا با توجه به مشخصات در نظر گرفته شده متوجه شده‌اید که با صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیتی رو‌به‌رو هستید که هیچ چیزی کم از صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند پرچمدار ندارد. اما هنوز مشخصات قدرتمند این صفحه‌نمایش تمام نشده است و بهتر است که بدانید این صفحه‌نمایش، توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را هم دارد. چنین صفحه‌نمایش در کنار بهره بردن از مشخصات فنی بسیار مناسب و نرخ بروزرسانی عالی، توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی دارد. مخصوصا نرخ بروزرسانی 120 هرتز سبب خواهد شد تا عملکرد بسیار بهتری را برای مثال در گیم‌پلی و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت به نسبت صفحات‌نمایش با نرخ بروزرسانی 90 هرتز شاهد باشید. ‌

این گوشی فضای ذخیره اطلاعات یک رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است که میزان مناسبی به حساب می آید، اما در عین این که این فضا، فضای مناسبی است امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نیز در این گوشی وجود دارد تا افرادی که همیشه نگران کمبود جا هستند، با خیال راحت گلکسی m52 را خریداری کنند.

توی بخش اسپیکر، شاهد نقطه ضعف هستیم . کمپانی سامسونگ میتوانست توی این بخش عملکرد بهتری داشته باشد و از اسپیکر استریو به جای اسپیکر مونو استفاده کند. بلندی صدا خوب نیست و خیلی بلندی خوبی رو بهتون نمیده. ولی کیفیت صدا قابل قبول می باشد.

یکی از بخش هایی که شاید توجه زیادی را به خود جلب نکند، بدنه m52 است.اول اینکه بدنه ی پلاستیکی زیبایی خاصی ندارد و دوم این که گوشی را شبیه به مدل های پایین رده می کند، علاوه بر این ها از چنین بدنه ای نباید انتظار دوام و مقاومت آنچنانی نیز داشت.

مشخصات M52 :

  • صفحه نمایش : Super AMOLED Plus
  • تراشه : Qualcomm Snapdragon ۷۷۸G ۵G chipset
  • پردازنده مرکزی : ۴x Kryo ۶۷۰ + ۴x Kryo ۶۷۰
  • رزولوشن : ۱۰۸۰×۲۴۰۰
  • دوربین اصلی : دارای سه دوربین در پشت گوشی | دوربین ۶۴ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + ۵ مگاپیکسل
  • سلفی : دارای یک دوربین در جلو گوشی | دوربین با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل
  • سیستم عامل : Android ۱۱
  • باتری : لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان ۲۵ وات

مقایسه A52s و M52 :

هر دو گوشی به نمایشگرهای بسیار خوبی مجهز هستند و نمی توان بین این دو یکی را به عنوان برنده ی محض معرفی کرد؛ m52 به نمایشگر بروزتر و بزرگ تری مجهز است اما از سوی دیگر روی نمایشگر a52s یک محافظ گوریلاگلس ۵ نصب شده در حالی که نوع محافظ m52 مشخص نیست. در هر صورت اگر شما به صفحه نمایش بزرگتر تمایل دارید، m52 انتخاب مناسب تری برای شماست.

a52s برای دوربین های اصلی، از ۴ لنز بهره میبرد :لنز اصلی عریض (Wide) و ۶۴ مگاپیکسلی؛ مجهز به لرزش گیر اپتیکال و لنز فوق عریض (Ultra Wide) با زاویه ۱۲۳ درجه و وضوح ۱۲ مگاپیکسل

اما m52 به سه لنز در بخش پشتی مجهز است:لنز اصلی عریض (Wide) و ۶۴ مگاپیکسلی؛ مجهز به لرزش گیر اپتیکال و لنز فوق عریض (Ultra Wide) با زاویه ۱۲۳ درجه و وضوح ۱۲ مگاپیکسل و و لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی

a52s با ارائه نسخه های ۱۲۸GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 6GB RAM, 256GB 8GB RAM دست شما را بازتر گذاشته در حالی که کاربران m52 فقط می توانند بین  نسخه های ۱۲۸GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM انتخاب کنند.

سامسونگ m52 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی و همچنین یک آداپتور شارژر ۱۵ واتی در جعبه بهره میبرد.از طرفی a52s نیز دارای یک باتری حجیم ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی ست که شاید بسته به شانس شما در جعبه یک شارژر ۱۵ یا ۲۵ وات ببینید.با اینکه تفاوت چندانی بین باتری ها و آداپتور های دو گوشی دیده نمیشود، اما بیشتر بودن ظرفیت باتری m52 باعث میشود این گوشی را برنده بخش باتری بدانیم.

اما مهم ترین تفاوت این دو گوشی در این بخش برخورداری a52s از گواهی ip67 است. این گواهی همانطور که می دانید به معنای مقاومت این گوشی در برابر رطوبت و گرد و غبار است. در حالی در لیست مشخصات m52 چنین قابلیتی دیده نمی شود.

تقریبا میتوان هرکدام از طرفین این رقابت در بسیاری از بخش ها بسیار بهم نزدیک بودند. بنابراین بهتر است با بررسی تفاوت های آنها تصمیم بگیریم کدام گوشی برای ما مناسب تر است. مثلا اگر صفحه نمایش بزرگتر برایتان مهم است، باید m52 را انتخاب کنید و اگر ۱۲۸ گیگ حافظه برای شما کافی نیست، باید به نسخه های ۲۵۶ گیگابایتی a52s فکر کنید. یا ممکن است باتری بزرگتر m52 بهتر بتواند پاسخگوی کارهای روزانه شما باشد و در نهایت وجود گواهی ip67 برای a52s ممکن است شما را از خرید m52 منصرف کند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M33 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

سامسونگ Galaxy M33 5G یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده شرکت سامسونگ می باشد که از طراحی آشنایی بهره برده است. در قسمت روبه‌رویی صفحه‌نمایش یکدستی را مشاهده می کنیم که به طراحی ناچ محبوب واتردراپ مجهز شده است. بریدگی قطه‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش ، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. حاشیه‌های به نسبت کمی برای نمای رو‌به‌رویی در نظر گرفته شده که سبب شده است تا ۸۲.۵ درصد از نمای رو‌به‌رویی را صفحه‌نمایش به خودش اختصاص دهد.در نمای پشتی سامسونگ از معماری مربعی شکلی برای قرار‌گیری چهار سنسور دوربین این گوشی هوشمند استفاده کرده است و در این بخش خبری از قابلیت امنیتی و بسیار پرکاربرد حسگر اثر انگشت نیست. قابلیتی که این بار روی دکمه پاور در قسمت فریم کناری قرار گرفته است. حسگر فیزیکی اثر انگشت هم با توجه به تست‌های انجام شده، عملکرد بسیار خوب و سریعی در قفل‌گشایی صفحه‌نمایش دارد.بدون شک اگر مقایسه‌ای با گوشی‌های هوشمند در این بازه قیمتی داشته باشیم، سامسونگ Galaxy M33 5G به یکی از قدرتمند‌ترین سنسور‌های دوربین اصلی از نظر میزان رزولوشن مجهز شده است. سنسور با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل از نوع عریض (wide) که به لطف میزان رزولوشن بالا، با دقت بسیار بالایی جزئیات را در تصاویر خروجی ثبت شده نشان می‌دهد.

دارای 3 رنگبندی : سبز، آبی و قهوه ای

مشخصات گوشی موبایل M33 :

صفحه نمایش : TFT

تراشه : Exynos ۱۲۸۰ ۵nm Chipset

پردازنده مرکزی : ۲x Cortex-A۷۸ + ۶x Cortex-A۵۵

دوربین اصلی : دارای چهار دوربین در پشت گوشی | دوربین ۵۰ مگاپیکسل + ۵ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسل

سلفی : دارای یک دوربین در جلو گوشی | دوربین ۸ مگاپیکسل

سیستم عامل : Android ۱۲

باتری : لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت قابلیت شارژ سریع باتری با توان ۲۵ وات قابلیت شارژ معکوس

مقایسه M33 و M52 :

از لحاظ تکنولوژی هر دوی این گوشی ها دارای تکنولوژی GSM و SIM و LTE و 5G می باشند. ولی گوشی M52 دارای تکنولوژی HSPA نیز هست.
در مورد باندهای 2G هر دو از باند های GSM 850 و 900 و 1800 پشتیبانی می کنند.گوشی M33 دارای باند 1900, SIM 1 & SIM 2 (DUAL-SIM) و گوشی M52 دارای باند 1900, SIM 1 & SIM 2 نیز هستند. در کل باندها 2G هر دو گوشی عملکرد مشابهی دارند.

ارتفاع گوشی M33 نسبت به گوشی M52 حدودا 1.2 میلیمتر بیشتر است که اختلاف آنقدر کم است که به چشم نمی آید. در مورد عرض نیز گوشی M33 نسبت به گوشی M52 حدودا 0.5 میلیمتر بیشتر است که اختلاف بسیار ناچیز است که می توان آن را نادیده گرفت. ضخامت گوشی M33 نسبت به گوشیM52 حدودا 2 میلیمتر بیشتر است که ضخیم تر است.

اندازه صفحه نمایش گوشی M52 تقریبا 6.7 اینچ است که حدودا 0.1 اینچ بزرگتر از گوشی M33 است و اختلاف به راحتی دیده نمی شود.

فرکانس هر دو گوشی 2.4 گیگاهرتز می باشد که دقیقا با هم برابرند.در مورد پردازنده گرافیکی آن ها نیز باید بگوییم که گوشیM52 با داشتن پردازنده گرافیکی Adreno 642L عملکرد بهتری نسبت به پردازنده گرفیکی Mali-G68 در گوشی M33 دارد.

کیفیت فیلمبرداری دوربین هر دو گوشی 4K@30fps و 1080p@30fps است و هیچ اختلافی ندارند. در مجموع می توان گفت دوربین ،فیلم ها و عکس های گوشی سامسونگ M52 کیفیت بهتری از دوربین گوشی سامسونگ M33 دارد.

امیدواریم این مقاله برای شما طرفداران سامسونگ برای خرید گوشی موبایل مفید باشد.

به نظر شما برای خرید گوشی موبایل سامسونگ از 7 تا 15 میلیون تومان چه انتخاب های دیگری وجود دارد؟

ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این صفحه درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد به ما اطلاع دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *